Hemsidor för företag med stor budget

Hemsidor för företag med stor budget

Det finns företag som har avsatt en stor budget för att göra en hemsida. Det finns olika anledningar till att ett företag kan vara i behov av en så pass avancerad hemsida. Till exempel kan det vara en webbutik och att den därigenom behöver många funktioner. Det kan också vara så att företaget är i behov av att möta sin publik och att det för dem är ett sätt att nå ut till publiken som är helt avgörande för hur det går för företaget.

Företag som ligger i den här budgetklassen behöver ofta en helt unik design med fullt fokus på sin målgruppen och den bransch de tillhör. När undersidorna skapas är det utav en webbdesigner som skapar dem utifrån en länkkarta för att kunna skapa en helt korrekt struktur. När det kommer till den här nivån går alla element igenom på ett helt annat sätt. Allt ska optimeras maximalt och det gäller både text, bild och video som ska gås igenom för att passa sidan på bästa sätt. Företaget kan här välja domän och antal e-postkonton helt fritt själv. För företag som behöver bokningssystem och andra avancerade funktioner och tillägg ingår det nu i priset. Innan sidan börjar tillverkas gås också sökmotoroptimeringen igenom och nu tittas det även på analyser av konkurrenters hemsidor. All support är såklart fri både vad gäller telefon och e-post. Företag och webbutvecklaren har möte innan projektet med hemsidan startar och allt gås igenom.

Stor sidor som kostar i miljonklassen eller mer

Det finns sidor som kostar uppemot miljonklassen eller mer. Nu pratar vi hemsidor som Facebook, svenska Hemnet, Sweclockers. De kostar enormt mycket pengar och inte bara i uppstarten utan även att driva. Servrarna ska klara av att hantera den enorma trafik som dagligen besöker sidorna. Samtidigt krävs det enormt många anställda. Något som kännetecknar dessa sidor är att hela affärsidén faktiskt handlar om just sidan. Precis som för ett företag som köper in saker och säljer hanterar dessa sin sida för att göra en vinst. De här företagen måste också hela tiden se till att utveckla sina sidor och ta dem framåt.

Stor sidor som kostar i miljonklassen eller mer

Det är få sidor som idag kan mäta sig med de som har funnits med ett tag i branschen, men får man en superidé kan man givetvis kontakta en webbyrå med ett sekretessavtal och se vad som går att göra åt den idén man har i åtanke.

Börja på en rimlig nivå

Få företag är ändå på den nivån och mer rimligt är att hålla sig till en mer normal hemsida. Det räcker långt idag och de flesta företag använder sina hemsidor för att andra ska kunna få kontakt med dem. Vill man sätta igång och skapa en hemsida via en webbyrå kan man skriva ned de kraven och behoven man har för att se vad prislappen skulle hamna på. Det gäller också att ta in offert från några stycken så att man kan jämföra det som passar en bäst.

 

Comments are closed.